Помпа, що підкачує, служить для подачі палива з бака до паливного насосу. На дизелі Д-38 застосована помпа, що підкачує, плунжерного типу зі змонтованим на ній насосом для ручного підкачування палива. Встановлюється помпа на лицьовій стороні корпусу паливного насоса та кріпиться до нього трьома болтами.
Для видалення повітря з паливної системи перед пуском або у разі коли паливний бак виявляється порожнім, безпосередньо на паливо-насосі, що підкачує або в лініях низького тиску може бути встановлений насос ручного підкачування палива.
Подачу палива з бака в ТНВД забезпечує паливопідкачуючий насос (також званий паливним насосом низького тиску, ТННД). Він збільшує тиск палива на величину близько 5 бар. Редукційний клапан підтримує стабільний тиск на вході в насосну секцію ТНВД, яка розташована у корпусі.
Насос ручного підкачування палива використовується для наповнення магістралей та компонентів паливної системи перед запуском двигуна після тривалого простою, після заміни паливних фільтрів або виконання інших ремонтних робіт, при яких провадився злив залишків палива.